Un cuvânt pentru asistentul virtual

Asistenții virtuali controlați cu vocea câștigă teren și vor deveni în curând integrați în mai multe situații de serviciu. Poate că va deveni calea universală de a rezolva problemele. Sau poate nu.

Au trecut mai mult de șase ani de când Apple a introdus Siri și vocea a devenit o altă modalitate de a interacționa cu tehnologia și internetul. Acum, toți jucătorii puternici din arena digitală și-au lansat proprii asistenți virtuali controlați de voce.

Pentru a vedea cât de departe au avansat unele dintre aceste tehnologii, aruncați o privire la demo-ul lansat de Google:

Pentru a fi corect, videoclipul este doar o piesă de marketing, dar Google susține că va lansa primele implementări “în câteva săptămâni”. Și potențialul de a transforma experiențele clienților cu această tehnologie este uriaș. Recent, un hotel a instalat unități Amazon Alexa în camerele lor pentru a face față cererilor de rezervări pentru restaurante, traduceri, aranjamente de călătorie etc. Aceasta este o idee strălucită, o perspectivă minunată a viitorului.

Pe de altă parte, mecanismele AI de învățare a mașinilor care reproduc discursul uman nu “gândesc” într-un mod contextual relevant. Este, de fapt, destul de ușor să scapi de un AI ca Alexa, pur și simplu, să-i punem întrebările cele mai simple. Cu Alexa în camera de hotel, ce vreau de fapt oamenii  să afle când se află într-un loc necunoscut? Ei bine, ce zici: “Alexa, unde e uscătorul?” Nu vei rezolva asta căutând pe internet.

În ansamblu, asistența și controlul vocal al AI reprezintă un salt impresionant în simplificarea accesului la servicii și informații, iar la Qmatic aceasta este chestiunea experimentelor entuziaste acum. Dar, pe măsură ce nu suntem siguri pe tehnologieși  pentru potențialul său posibil, trebuie să ne setăm și niște limite.

Uneori ar putea fi mai ușor să puneți un autocolant pe sertar, în care se păstrează uscătorul.