Pașaport nou în decurs de o oră. Luați un ticket electronic și vă căsătoriți. Rămâi în mașină și primești serviciile dorite. În capitala Georgiei din Tbilisi, cei 14.000 de persoane care vizitează Sala Serviciului Public în fiecare zi nu mai așteaptă mai mult de șapte minute pentru a-și trata afacerea cu 400 de operatori care lucrează la maximă eficiență.
Sună ca utopia, nu-i așa? Dar aceasta este deja o realitate în țara mică din Georgia, unde Agenția de Săli de Serviciu Public este prezentă în 16 orașe. Imaginați-vă că aveți autoritatea de pașapoarte, oficiul fiscal, biroul de ocupare a forței de muncă și serviciile sociale aflate sub un singur acoperiș, într-o clădire care stimulează arhitectura, departe de clădirile autorității publice plictisitoare de care va-ți obișnuit. Sala serviciului public din Tbilisi, de exemplu, arată ca o pădure de ciuperci, în timp ce în orașul Mestia clădirea seamănă cu o colecție de arfe mari, înclinate unul spre celălalt.
Nivelul satisfacției clienților este ridicat – 94% sunt foarte mulțumiți de serviciul pe care îl primesc cu ajutorul platformei Orchestra Qmatic, care include gestionarea rândului, alocarea forței de muncă, analiza serviciilor primite și sondajele clienților.
“Georgia are o populație de doar 3,7 milioane și în termeni de PIB este mai mică decât țări precum Libia, Estonia și Botswana. Sala de servicii publice a fost un succes în Georgia, unde scopul a fost acela de a oferi tuturor accesul la cele mai bune servicii, indiferent unde locuiesc “, explică Oskar Fajerson, senior vicepreședinte al EMEA APAC la Qmatic.
“Putem folosi Orchestra pentru a măsura și monitoriza continuu serviciile, pentru a face îmbunătățiri suplimentare. Cooperarea eficientă cu distribuitorul nostru din Georgia, grupul NGT (Technology Next Generation), ne-a permis să facem afaceri bune în țară, unde NGT are 95% din piață “.
Oskar Fajerson vede potențial major și un viitor interesant pentru aceste tipuri de servicii atât în Georgia, cât și în alte părți ale lumii.
“Am început deja în Dubai, care investesc, de asemenea, în centrele de servicii publice. Văd o tendință clară în întreaga lume când vine vorba de colectarea de servicii publice sub un singur acoperiș. Este important ca guvernul să ofere cetățenilor posibilitatea de a obține ajutor rapid și fără probleme cu toate tipurile de servicii publice “.
Trendul cu Sălile de servicii publice va fi în primul rând dezvoltat în țări în care cetățenii nu își fac afacerea online.
“Credem că tendința autorităților publice de a-și coordona din ce în ce mai mult serviciile este aici să rămână. O astfel de soluție devine mai atrăgătoare pe măsură ce serviciile sunt îmbunătățite și eficiente “, conchide Oskar Fajerson.
Sala de servicii publice din Tbilisi din Georgia este destul de neobișnuită. Arhitectura joacă un rol important aici.
Nu trebuie să așteptați luni să primiți un nou pașaport aici. În sala de serviciu din Tbilisi, durează doar o oră. Și dacă doriți să luați masa în timp ce fotografia dvs. de pașaport este procesată, puteți lua prânzul în restaurantul clădirii.
â
“Avem 14.000 de vizitatori care au nevoie de diverse tipuri de asistență în fiecare zi”, spune Mariam Latsabidze, director general adjunct la Sala serviciului public din Tbilisi.